یک کنکور

نمونه تست کنکور امسال سالهای قبل تست ریاضی فیزیک شیمی زیان ادبیات جزوه حل امسائل انگلیسی گاج آیندگان دبیرستان پیش دانشگاهی

یک کنکور

نمونه تست کنکور امسال سالهای قبل تست ریاضی فیزیک شیمی زیان ادبیات جزوه حل امسائل انگلیسی گاج آیندگان دبیرستان پیش دانشگاهی

اپتیک کوانتومی، نوبل فیزیک را از آن خود کرد کوانتوم و فیزیک جدید

کوانتوم و فیزیک جدید,اپتیک کوانتومی، نوبل فیزیک را از آن خود کرد

اپتیک کوانتومی، نوبل فیزیک را از آن خود کرد کوانتوم و فیزیک جدید

کار این برندگان در زمینه سنجش و کار بر روی ذرات با حفظ طبیعت مکانیک کوانتومی آنها عصر جدیدی از آزمایش فیزیک کوانتوم با نمایش مشاهدات مستقیم از ذرات کوانتومی بدون تخریب آنها را آغاز کرد. هاروش و واینلند هر دو در حوزه اپتیک کوانتوم کار می‌کنند که به بررسی تعامل اساسی میان نور و ماده می‌پردازد. شیوه‌های پیشگامانه آنها این حوزه پژوهشی را قادر کرده تا اولین گام‌های خود را در مسیر ساخت یک گونه جدید از رایانه ابرسریع مبتنی بر فیزیک کوانتومی بردارد. شاید یک رایانه کوانتومی بتواند زندگی روزمره انسان را در قرن حاضر مشابه ورود رایانه کلاسیک به زندگی مردم در قرن گذشته تغییر دهد. این پژوهش همچنین به ساخت ساعتهای بسیار دقیق منجر شده که می‌توانند اساس آینده برای یک استاندارد جدید زمان با هزاران بار دقت بیشتر از ساعتهای سزیم کنونی باشند. اعلام برندگان نوبل فیزیک امسال البته باعث شگفتی بسیار آن دسته از افرادی شد که انتظار داشتند پژوهش مرتبط با کشف ذره گریزان بوزون هیگز بتواند این جایزه را از آن خود کند. جایزه نوبل فیزیک سال گذشته به سال پرلموتر، آدم ریس و برایان اشمیت برای ارائه شواهدی از شتاب در انبساط جهان اعطا شده بود. ایسنا


اپتیک کوانتومی، نوبل فیزیک را از آن خود کرد


 دو فیزیکدان فرانسوی و آمریکایی به عنوان برندگان جایزه نوبل فیزیک 2012 معرفی شدند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرژ هاروش، استاد کالج فرانسه و دانشگاه اکول نورمال سوپریو فرانسه و دیوید واینلند، رهبر گروه و عضو موسسه ملی استاندارد و فناوری در دانشگاه کلورادو با حفظ طبیعت مکانیک کوانتومی آنها موفق به کسب نوبل فیزیک شدند.

برندگان جایزه نوبل فیزیک 2012

کار این برندگان در زمینه سنجش و کار بر روی ذرات با حفظ طبیعت مکانیک کوانتومی آنها عصر جدیدی از آزمایش فیزیک کوانتوم با نمایش مشاهدات مستقیم از ذرات کوانتومی بدون تخریب آنها را آغاز کرد.

هاروش و واینلند هر دو در حوزه اپتیک کوانتوم کار می‌کنند که به بررسی تعامل اساسی میان نور و ماده می‌پردازد. شیوه‌های پیشگامانه آنها این حوزه پژوهشی را قادر کرده تا اولین گام‌های خود را در مسیر ساخت یک گونه جدید از رایانه ابرسریع مبتنی بر فیزیک کوانتومی بردارد.

شاید یک رایانه کوانتومی بتواند زندگی روزمره انسان را در قرن حاضر مشابه ورود رایانه کلاسیک به زندگی مردم در قرن گذشته تغییر دهد.

این پژوهش همچنین به ساخت ساعتهای بسیار دقیق منجر شده که می‌توانند اساس آینده برای یک استاندارد جدید زمان با هزاران بار دقت بیشتر از ساعتهای سزیم کنونی باشند.

اعلام برندگان نوبل فیزیک امسال البته باعث شگفتی بسیار آن دسته از افرادی شد که انتظار داشتند پژوهش مرتبط با کشف ذره گریزان بوزون هیگز بتواند این جایزه را از آن خود کند.

جایزه نوبل فیزیک سال گذشته به سال پرلموتر، آدم ریس و برایان اشمیت برای ارائه شواهدی از شتاب در انبساط جهان اعطا شده بود.

ایسنا


برچسب‌ها: کوانتوم و فیزیک جدید

مطالب بیشتر از سایت ما

دردسر ذره گریزان برای کمیته نوبل فیزیک؛ تردیدها برای اعطای جایزه کوانتوم و فیزیک جدید

رونمایی از تصاویر سطوح کوانتومی «لاندائو» پس از 80 سال کوانتوم و فیزیک جدید

مدل استاندارد فیزیک ذرات در آستانه تحولی بزرگ کوانتوم و فیزیک جدید

شمارش فوتون ها با گیرنده نوری قورباغه کوانتوم و فیزیک جدید

خنک شدن الکترون‌های دیراک کوانتوم و فیزیک جدید

آیا الکترون‌ها، سیاهچاله‌ها یا بوزون هیگز واقعا وجود دارند؟ کوانتوم و فیزیک جدید

حتمال کشف یک ماده جدید در سرن کوانتوم و فیزیک جدید

بافت‌های کوانتومی کایرال بافت‌های کوانتومی کایرال

ابداع شیوه‌ای برای تبدیل ابر برخورد دهنده سرن به سریع‌ترین کرنومتر جهان کوانتوم و فیزیک جدید

شمارش فوتون‌ها در پلاسمای کوارکگلوئونی کوانتوم و فیزیک جدید