یک کنکور

نمونه تست کنکور امسال سالهای قبل تست ریاضی فیزیک شیمی زیان ادبیات جزوه حل امسائل انگلیسی گاج آیندگان دبیرستان پیش دانشگاهی

یک کنکور

نمونه تست کنکور امسال سالهای قبل تست ریاضی فیزیک شیمی زیان ادبیات جزوه حل امسائل انگلیسی گاج آیندگان دبیرستان پیش دانشگاهی

رونمایی از تصاویر سطوح کوانتومی «لاندائو» پس از 80 سال کوانتوم و فیزیک جدید

کوانتوم و فیزیک جدید,رونمایی از تصاویر سطوح کوانتومی «لاندائو» پس از 80 سال

رونمایی از تصاویر سطوح کوانتومی «لاندائو» پس از 80 سال کوانتوم و فیزیک جدید

  فیزیکدانان انگلیسی و ژاپنی برای اولین بار توانسته‌اند سطوح لاندائو را پس از 80 سال از ارائه نظریه آن توسط لو لاندائو، برنده جایزه نوبل به تصویر بکشند. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سطوح لاندائو به سطوح کوانتومی گفته می‌شود که رفتار الکترون را در یک میدان مغناطیسی قوی تعیین می‌کنند. محققان دانشگاه وارویک و دانشگاه توهوکو با استفاده از شیوه اسکن طیف‌سنجی تونل‌زنی توانستند ساختار داخلی حلقه مانند این سطوح را در سطح یک نیمه رسانا به نمایش بگذارند. چالش تجربی در این کار برخورداری از وضوح مکانی کافی برای غلبه بر اختلال درونی در ماده بود که معمولا تنها تصاویری از حالتهای رانش عبوری را به نمایش می‌گذارد. تصاویر بدست آمده توسط این دانشمندان به وضوح نشان از صحت نظریه لاندائو در زمان پیش‌بینی این که در یک سیستم پاک، الکترونها شکل حلقه‌های متحدالمرکز را گرفته و تعداد آنها با توجه به سطح انرژی آنها افزایش می‌یابد، دارند. این رفتار شمارشی ساده اساس اثر کوانتومی هال را شکل می‌دهد. این اثر در سالهای اخیر برای توصیف استاندارد در مقاومت الکتریکی مورد استفاده بوده و بزودی برای تعریف کیلوگرم نیز به کار برده خواهد شد. ایسنا


رونمایی از تصاویر سطوح کوانتومی «لاندائو» پس از 80 سال


  فیزیکدانان انگلیسی و ژاپنی برای اولین بار توانسته‌اند سطوح لاندائو را پس از 80 سال از ارائه نظریه آن توسط لو لاندائو، برنده جایزه نوبل به تصویر بکشند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سطوح لاندائو به سطوح کوانتومی گفته می‌شود که رفتار الکترون را در یک میدان مغناطیسی قوی تعیین می‌کنند.

محققان دانشگاه وارویک و دانشگاه توهوکو با استفاده از شیوه اسکن طیف‌سنجی تونل‌زنی توانستند ساختار داخلی حلقه مانند این سطوح را در سطح یک نیمه رسانا به نمایش بگذارند.

چالش تجربی در این کار برخورداری از وضوح مکانی کافی برای غلبه بر اختلال درونی در ماده بود که معمولا تنها تصاویری از حالتهای رانش عبوری را به نمایش می‌گذارد.

تصاویر بدست آمده توسط این دانشمندان به وضوح نشان از صحت نظریه لاندائو در زمان پیش‌بینی این که در یک سیستم پاک، الکترونها شکل حلقه‌های متحدالمرکز را گرفته و تعداد آنها با توجه به سطح انرژی آنها افزایش می‌یابد، دارند.

این رفتار شمارشی ساده اساس اثر کوانتومی هال را شکل می‌دهد. این اثر در سالهای اخیر برای توصیف استاندارد در مقاومت الکتریکی مورد استفاده بوده و بزودی برای تعریف کیلوگرم نیز به کار برده خواهد شد.

ایسنا


برچسب‌ها: کوانتوم و فیزیک جدید

مطالب بیشتر از سایت ما

مدل استاندارد فیزیک ذرات در آستانه تحولی بزرگ کوانتوم و فیزیک جدید

شمارش فوتون ها با گیرنده نوری قورباغه کوانتوم و فیزیک جدید

خنک شدن الکترون‌های دیراک کوانتوم و فیزیک جدید

آیا الکترون‌ها، سیاهچاله‌ها یا بوزون هیگز واقعا وجود دارند؟ کوانتوم و فیزیک جدید

حتمال کشف یک ماده جدید در سرن کوانتوم و فیزیک جدید

بافت‌های کوانتومی کایرال بافت‌های کوانتومی کایرال

ابداع شیوه‌ای برای تبدیل ابر برخورد دهنده سرن به سریع‌ترین کرنومتر جهان کوانتوم و فیزیک جدید

شمارش فوتون‌ها در پلاسمای کوارکگلوئونی کوانتوم و فیزیک جدید

فروکش هیجان دانشمندان درباره بوزون هیگز فروکش هیجان دانشمندان درباره بوزون هیگز

قوی‌ترین مغناطیس رکوردزن جهان آغاز به کار کرد الکترومغناطیس